Punkt czerpania wody - Dwa Młyny (pow. sierpecki)
: czw mar 06, 2014 7:09 pm
Z tzw "Zielonego mostu" na Skrwie; za sierpeckim skansenem można oglądać spiętrzenie na rzece, resztki rozszabrowanych budynków oraz jak zawsze piękną dolinę Skrwy. Ruiny o których mowa, to pozostałości po punkcie czerpania wody na potrzeby kolei. Tutaj znajdowała się stacja pomp oraz budynki zaplecza technicznego. Wstępnie uzdatniona woda trafiała stąd rurociągiem aż do stacji kolejowej w Sierpcu, gdzie zaopatrywano nią parowozy wyruszające z Sierpca w cztery strony świata.
Zniszczone zostało praktycznie wszystko co dało się zniszczyć; co o wadze sierpeckiego węzła świadczyło:
Ruiny kolejowej wieży ciśnień można obejrzeć tutaj:
viewtopic.php?f=109&t=2114
Sam dworzec, od lat zamknięty, śmiem przypuszczać że prędzej się zawali, niż wpuszczą do niego jakiegokolwiek podróżnego. Tory kolejowe na linii w kierunku Brodnicy uginają się kilka razy na dzień, gdy przetoczy się po nich ciężki kolejowy skład z chemią do płockiej rafinerii. To uginanie można na własne oczy zobaczyć, gdy przejeżdżające koła wagonu rozgniatają spróchniałe podkłady. Żelazne mosty na Skrwie, straszą swoim stanem, szczególnie ten zardzewiały, nieopodal Mieszczka.
Kompletny rozkład.
Zniszczone zostało praktycznie wszystko co dało się zniszczyć; co o wadze sierpeckiego węzła świadczyło:
Ruiny kolejowej wieży ciśnień można obejrzeć tutaj:
viewtopic.php?f=109&t=2114
Sam dworzec, od lat zamknięty, śmiem przypuszczać że prędzej się zawali, niż wpuszczą do niego jakiegokolwiek podróżnego. Tory kolejowe na linii w kierunku Brodnicy uginają się kilka razy na dzień, gdy przetoczy się po nich ciężki kolejowy skład z chemią do płockiej rafinerii. To uginanie można na własne oczy zobaczyć, gdy przejeżdżające koła wagonu rozgniatają spróchniałe podkłady. Żelazne mosty na Skrwie, straszą swoim stanem, szczególnie ten zardzewiały, nieopodal Mieszczka.
Kompletny rozkład.