Strona 2 z 2

Re: Foto znalezione w sieci

: pn cze 04, 2012 12:11 am
autor: Nieostatni
Nie chciał bym dotknąć południowych sąsiadów pisząc, że to czeski błąd. Podejrzewam, iż korektor miał kłopoty językowe, bo przecież był w stanie odróżnić pomnik z kirkutu, od stłoczonych ludzi w otwartych drzwiach wagonu towarowego. Pewno to zwykła pomyłka, jakiej ostatnio byliśmy świadkami. Pozdrawiam

Nieostatni

Re: Foto znalezione w sieci

: pn cze 04, 2012 11:42 am
autor: Czaro
Nie wiem czemu p. Nieostatni upiera się przy tym, że musi to być mur getta. Może faktycznie zdjęcie jest "prewar", a widoczny w tle mur nie jest tym za którego go bierzemy... Co do lokalizacji to tak na 99% nie jest to Płock...

Re: Foto znalezione w sieci

: pn cze 04, 2012 11:47 pm
autor: Nieostatni
Drogi Czaro, przede wszystkim mam do Ciebie prośbę, zostańmy przy formie "per ty". Na forum po przez używanie naszych pseudonimów, przezwisk, ksyw, upraszczamy sobie nasze kontakty przez odrzucenie zbędnego balastu słów: pan, pani, tytułów, różnic wieku. Tworzymy zintegrowaną grupę pod szyldem Tradytor.
A teraz meritum:
Czaro pisze:Nie wiem czemu p. Nieostatni upiera się przy tym, że musi to być mur getta. Może faktycznie zdjęcie jest "prewar", a widoczny w tle mur nie jest tym za którego go bierzemy... Co do lokalizacji to tak na 99% nie jest to Płock...
Swoją wcześniejszą opinię wysnułem na podstawie własnej subiektywnej oceny zdjęcia, i oczywiście pod wpływem innych załączonych zdjęć, oraz ich zdawkowych opisów. Nie ulega wątpliwości w jakim okresie je wykonano - okupacja niemiecka po wkroczeniu ich wojsk we wrześniu 1939r. Zdjęcie nie jest "prewar" (przed wojną) jak piszesz, gdyż nikt w tamtym czasie nie stawiał w środku miasta, w osi ulicy granicznego muru o wysokości ok. 3m, z widocznych "rozbiórkowych cegieł", zwieńczonego górą tłuczonym szkłem (Adolf Hitler aby wymusić kapitulacje miasta, osobiście wydał rozkaz ostrzału artyleryjskiego Zamku Królewskiego działami dalekiego zasięgu, a gdy to nie odniosło skutku 25 września Luftwaffe zbombardowała stolicę nalotem dywanowym. Poniosło śmierć 10 tys. mieszkańców, 35tys. rannych, ósma część zabudowy legła w gruzach. Warszawa kapitulowała 28 września). Materiału do budowy było więc pod dostatkiem. Nie upieram się, jednak podtrzymuję tezę, iż jest to mur z okresu okupacji dzielący miasto na dwie części. W tym wypadku jest to mur wydzielonego getta. Pytanie czy nie może to być Płock, jest dalej bez odpowiedzi.

Nieostatni

Re: Foto znalezione w sieci

: śr cze 06, 2012 10:43 am
autor: Czaro
Skoro mur został tak dokładnie zidentyfikowany (jako powstały z rozbiórkowych cegieł bombardowanej Warszawy) to raczej nie jest to zdjęcie wykonane w Płocku... Bo albo mur jest murem getta w Warszawie, albo jest to fotografia wykonana w Płocku (płockie getto, było gettem otwartym i zdaje się, nie posiadało takiego muru). Ja stawiam na Warszawę (chyba, że to zupełnie inne getto w innym mieście Polski).

Re: Foto znalezione w sieci

: czw cze 07, 2012 3:27 pm
autor: Nieostatni
Czaro wyjaśnił, iż płockie getto nie było otoczone murem, nie pozostaje nic innego jak szukać rozwiązania tej lokalizacji po za Płockiem.
Może mniej frapujący, ale równie ciekawy problem inicjuje wyżej zamieszczony skan ScreenShot 089 Płock z wątku IV Jarmark Tumski wstawionego przez kwis-a. Oba wątki łączy szczegół: stacja trafo za murem i słup ogłoszeniowy z ul. Tumskiej w Płocku. Dla płocczan sygnał do założenia nowego wątku. Mam nadzieje, iż znajdzie się ktoś mający inne ujęcie tej "beczki" z Tumskiej, aby w całej okazałości zobaczyć być może "warszawski patent z 1902r." adaptowany w Płocku - Trafostacja vel Słup ogłoszeniowy.
Kto wie(?), wszystko jest możliwe.
Buszując w necie trafiłem jeszcze na dwa zdjęcia tego sympatycznego tworu.
ScreenShot091 ul. Wolska.jpg
ScreenShot091 ul. Wolska.jpg (76.99 KiB) Przejrzano 2320 razy
Wprawki celowniczego działka 75, lub Tygrysa w strzelaniu "ppanc - wprost", ulica Wolska. Skan źródło Wikipedia.
ScreenShot092 ul Leszno 20.jpg
ScreenShot092 ul Leszno 20.jpg (76.82 KiB) Przejrzano 2320 razy
Energetyczno - ogłoszeniowa, opalona i wypatroszona "beczka" w pozycji horyzontalnej, ulica Leszno. Skan źródło Wikipedia.
Gdyby sympatyczny twór z Tumskiej miał warszawskie korzenie, zainteresowanym podrzucam wyguglowany "rodowód": http://rubeus.wrzuta.pl/sr/f/62MHIkLpBy ... y_kioskowe Pozdrawiam

Nieostatni

Re: Foto znalezione w sieci

: wt sty 06, 2015 11:34 pm
autor: bohun_2011
Witam, co do zdjęcia nr 2 to na stronie Yad Vashem znalazłem to samo zdjęcie i tak samo zatytułowane, ja stawiam na Warszawę obecnie ul. Nowolipki 18 gdzie znajduje się kościół św. Augustyna

Re: Foto znalezione w sieci

: pt paź 20, 2017 8:04 pm
autor: darek1970
fuchsi pisze:
ndz sty 16, 2011 10:25 pm
Dobry wieczur,
skad jest widac, ze na pierwszym zdejciu jest "SS-Mann"?
chelmy tego typu nosili tez policjanci porzadkowy? (Ordnungspolizei)
wiecej znaki na mundurze nie widze...........
dlaczego takie klamstwo?
fuchsi

ps: niedawno widzialem te zdejcie..........gdzie nie pamietam
Ordnungspolizei nosiło orły typu policyjnego z wieńcem natomiast osoba z foto to SS-man nosi charakterystycznego orła i naramienniki tej formacji