Nie odpowiem na postawione przez Ciebie pytanie, ale muszę się przyznać, że podobne pytania nurtowały i mnie kiedy na naszym forum usiłowaliśmy rozwikłać i ustalić lokalizacje cmentarza z czasów I WŚ o którym wspomina w swych zapiskach Maria Macieszyna. Całość znajdziesz tu
viewtopic.php?f=76&t=3364 - Krzywy Borek i Las Królewski - okolice Płocka
Początków wydaje mi się należy szukać w schyłkowych latach XIX w.
Kapitalna koncepcja futurystów przemysłowca, a następnie planistów gospodarczych, kartografów, inżynierów i skarbu II Rzeczpospolitej którzy w pierwszej ćwiartce XX wieku stanęli naprzeciw wyzwaniom i z powodzeniem zainwestowali dostępną im fortunę i wiedzę by realizować swe projekty - marzenia wybiegające w przyszłość.
Pierwszy właściciel dobrze prosperującej cegielni, rozpoczął budowę nasypu pod tor kolejki wzdłuż glinianego klifu zaopatrującego jego cegielnie w podstawowy materiał do produkcji finalnego i poszukiwanego materiału budowlanego. Drudzy w myśl decyzji rządu w 1920r. o szybkiej budowie, strategicznych, obwodowych linii kolejowych na trasach Łódź - Kutno - Sierpc - Rypin - Brodnica (linia33) i Nasielsk - Sierpc - Lipno -Toruń (linia 27) krzyżujących się w Sierpcu, wybrali, udowodnili swe racje i zaproponowali przebieg tych linii. W znalezionych materiałach kartograficznych widać potwierdzenie budowy i rezerwacje terenu pod jej budowę.
- ScreenShot088 most na wantach.jpg (107.17 KiB) Przejrzano 4128 razy
Skan mapy 1:25000 wydanie WIG 1939r. (stan aktualny na rok 1935)
Mało tego Mapa Samochodowa Rzeczpospolitej Polskiej 1:300.000 na arkuszu 7 wydanym przez WIG Warszawa 1923r. pokazuje przebieg linii 33 na odcinku Radziwie - rzeka Wisła bez mostu - Ośnica - Podolszyce - Płock -Trzepowo. Dziwny, niezamierzony lapsus wydawniczy tak szanowanej firmy pokazującej w terenie jako wykonane etapy budowli, będące faktycznie w początkowej fazie budowy.
Pewno słabość Skarbu Państwa II Rzeczpospolitej wymusiła alternatywne rozwiązanie, ożenek szosy z koleją na tym samym poziomie mostu. Stosunkowo rzadko spotykane rozwiązanie.
- Płock PKP 33 projekt.jpg (112.25 KiB) Przejrzano 4128 razy
Jak trafiony był wybór miejsca i lokalizacja przeprawy mostowej, pokazał czas. Po 69 latach 2.8km powyżej mostu im. Legionów Józefa Piłsudskiego otwartego w 1938r. powstał nowy o najdłuższym w Polsce, podwieszonym przęśle na wantach rozpiętych między pylonami(375m). Płock otrzymał most o pięknej sylwetce i wymownej nazwie Solidarność. Nie wykluczone, że mieszkańcy Płocka otrzymają jeszcze jeden most kolejowy aby zapewnić miastu bezpieczny transport rektyfikatów Orlenu. Strach pomyśleć jakie skutki pociągnęła by awaria kilku, z kilkunastu czteroosiowych "gąsiorków rektyfikatu" z zawartością 60.000 litrów łatwo palnych substancji każdy, na torowisku w środku miasta, albo wspólnym z jezdnią torowisku na starym moście o długości 690m. I to by było na tyle, w tym temacie. Może troszkę bliżej poznania, a może i rozwikłania problemu jakim Nas zainteresowałeś.
Nieostatni