Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Awatar użytkownika
kotek
Stowarzyszenie
Posty: 115
Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:25 am

Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Postautor: kotek » wt lis 15, 2011 1:07 pm

Jak część moich przyjaciół z Tradytora wie, interesuję się historią Żydów, a szczególnie tych z terenów Płocka i Mazowsza. Od 2000 roku zbieram źródła na ten temat (w 2002r obroniłem pracę magisterską "Obraz Żyda na łamach międzywojennej prasy płockiej 1918-1939") napisałem kilka artykułów do "Notatek Płockich" na temat Żydów, jeden czeka teraz na druk. Studiuję podyplomowo na UW Historię i kulturę Żydów polskich. Podczas moich poszukiwań natrafiłem na kilka książek o Żydach płockich w obcych językach. Jedną z nich jest książka napisana przez Nicole Lapierre i wydana w Paryżu w 1989 roku "Le silence de la memoire. A la recherche des Juifs de Płock" co w tłumaczeniu brzmi "Cisza pamięci. W poszukiwaniu Żydów z Płocka". Uważam, że książka jest na tyle ważna, że warto żeby przetłumaczyć ją na język polski. Nie znam języka francuskiego, o jej treści dowiedziałem się z recenzji dr Barbary Konarskiej Pabiniak zamieszczonej w "Słowie Żydowskim" (Dos Jidisze Wort) z 3 grudnia 1993r, małe fragmenty tłumaczyła mi też moja koleżanka-romanistka.
Mam taką idę, żeby doprowadzić do przetłumaczenia i wydania tej książki w Płocku. Dzieje Żydów są niewątpliwie częścią naszej polskiej historii, bez nich ta historia jest niepełna. Gdyby udało się wydać tą książkę to myślę, że byłby to też piękny wkład Tradytora w powstające w Płocku Muzeum Żydów.
Gdyby ktoś mógł mi jakoś pomóc, to w tej chwili potrzebuję tłumacza, który chciałby ten tekst przełożyć, może ktoś z Tradytorowców zna bardzo dobrze język francuski, lub ma wśród swoich znajomych kogoś takiego.
Potrzebni są też wiadomo jacyś sponsorzy bo wydatek to będzie raczej duży. Szukam ich, i liczę na jakieś podpowiedzi w tym temacie.
Wspomnianą recenzję książki skseruję i udostępnię w następnym poście.
Awatar użytkownika
UBOOT
Moderator globalny - Stowarzyszenie
Posty: 1374
Rejestracja: wt sie 25, 2009 9:09 pm
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Kontakt:

Re: Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Postautor: UBOOT » wt lis 15, 2011 10:46 pm

Adam, jak najbardziej słuszna idea i fajnie żeby Tradytor w tym uczestniczył. Co do francuskiego, na dzień dzisiejszy nikt mi nie przychodzi do głowy. Można by dać jakieś ogłoszenie, że szukamy wolontariusza który dobrze włada tym językiem i przedstawić cel?
To taki pomysł na dzień dobry :D
Awatar użytkownika
kotek
Stowarzyszenie
Posty: 115
Rejestracja: sob mar 26, 2011 11:25 am

Re: Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Postautor: kotek » wt lis 15, 2011 11:18 pm

Dzięki Michale za chęć pomocy. Troszeczkę dzisiaj podziałałem i mam nadzieję, że tłumaczka już będzie (jeśli się dogadamy). Odnalazłem także w internecie namiary do autorki książki (adres telefon) i mam nadzieję, że udzieli praw autorskich. To na razie tyle. Myślę, że będę informował o postępach w pracy nad wydaniem książki i cała sprawa zakończy się pozytywnie.
Awatar użytkownika
kwis
Posty: 489
Rejestracja: sob sty 23, 2010 12:49 am
Lokalizacja: Płock

Re: Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Postautor: kwis » śr lis 16, 2011 12:53 am

http://mazowsze.hist.pl/article.php?id=4219

Nicole Lapierre jest francuski socjolog i antropolog, urodziła się w Paryżu 17 listopada 1947, w zasymilowanej rodzinie żydowskiej polskiego pochodzenia.
Awatar użytkownika
UBOOT
Moderator globalny - Stowarzyszenie
Posty: 1374
Rejestracja: wt sie 25, 2009 9:09 pm
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Kontakt:

Re: Nicole Lapierre "Le silence de la memoire", Paryż 1989.

Postautor: UBOOT » czw lis 17, 2011 6:26 pm

Adam, może stowarzyszenie napisze jakieś pismo w sprawie współpracy w tłumaczeniu i wydaniu książki do stowarzyszenia ,,Synagoga Płocka" oraz ,,Stow. Przyjaciół Muz. Maz" i wspólnymi siłami coś z tego wyjdzie. Moim zdaniem jeśli będziesz chętny działać w tym temacie jak Tradytor to według mnie możesz występować formalnie jako stw Tradytor. Co na to inni członkowie?

Wróć do „Ślady kultury żydowskiej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości